Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Białym Borze
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Deklaracja dostępności

OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI

Urząd Miejski w Białym Borze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony .

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Niektóre dokumenty opublikowane na stronie mogą być niedostępne cyfrowo. Dotyczy to dokumentów, które są skanami i tekst nie został wyodrębniony przez OCR. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych dokumentów możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas i wskazując o jaki dokument chodzi.

Linki do serwisów zewnętrznych otwierają się w tym samym oknie. Dotyczy to m.in. Systemu Rada, ePUAP, Sprawdź, czy twój dowód osobisty jest gotowy, Zamówienia publiczne (system eZamówienia) itp. Poprawa dostępności tego błędu będzie zrealizowana przy kolejnej aktualizacji strony.

Część zakładek nie otwiera się prawidłowo. Dotyczy to m.in. Systemu Rada/Komisje, Urząd Miejski/Struktura organizacyjna. Poprawa dostępności tego błędu jest realizowana na bieżąco.

Justowanie tekstu. Dotyczy to artykułów opublikowanych m.in. w zakładce Nieodpłatna pomoc prawna, Meldunki, Wydanie dowodu osobistego, Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań itp. Poprawa dostępności jest realizowana na bieżąco.

Nadmierne koszty

nie dotyczy

Treści nieobjęte przepisami

Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. mogą być niedostępne.Więszkość dokumentów jest publikowana w formie skanów, w których tekst może być niewyodrębniony za pomocą OCR. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Dokumenty, które nie zostały przez podmiot wytworzone, sfinansowane, nabyte nie są dostępne. Dotyczy to dokumentów opublikowanych na stronie, ale wytworzonych przez podmioty zewnętrzne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej oraz program WAVE.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Koordynator ds. dostępności:

Dorota Szymańska

tel. 795-939-808

e-mail: koordynator@dostepnosci.pl 

Skróty klawiszowe

SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do informatyka — mejlowo gmina@bialybor.com.pl lub telefonicznie +94 37 39 002.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się w zakładce Urząd Miejski w Białym Borze/Dostępność - dokumenty. Wniosek należy wysłać na adres e-mail:koordynator@dostepnosci.pl.

Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się w zakładce Urząd Miejski w Białym Borze/Dostępność - dokumenty. Informację należy wysłać na adres e-mail:koordynator@dostepnosci.pl.

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Link do aplikacji mobilnej:

Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji:

Dostępność architektoniczna

Adres siedziby – Urząd Miejski w Białym Borze, ul. Słupska 10, 78-425 Biały Bór.

Parking: przed budynkiem znajduje się parking ogólnodostępny z wyznaczonym miejscem postojowym dla osób z niepełnosprawnością. Miejsce to zostało oznaczone w sposób poziomy i pionowy.

Wejście do budynku: do budynku prowadzą dwa wejścia: wejście główne od strony ulicy, wejście od strony parking. Wejście główne od strony ulicy posiada schody z poręczami po obu stronach, nie jest dostosowane architektonicznie dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście od strony parkingu dostosowane jest dla osób ze szczególnymi potrzebami, korzystającymi z wózka inwalidzkiego. Znajduje się z pozycji „0”, nie posiada barier architektonicznych. Przy wejściu tym wyznaczono miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność komunikacyjna budynku: Urząd Miejski w Białym Borze mieści się w 3-kondygnacyjnym budynku. Wewnątrz budynku znajduje się platforma osobowa (winda), umożliwiająca transport na wszystkie kondygnacje obiektu. Platforma obsługiwana przez pracownika Biura Obsługi Interesantów, które znajduje się na parterze, blisko od wejścia głównego do urzędu. Korytarze wewnątrz budynku umożliwiają przemieszczanie się osób ze szczególnymi potrzebami. Schody zewnętrzne od strony wejścia głównego do Urzędu Miejskiego, jak również schody wewnętrzne w obiekcie są odpowiednio szerokie, jak również posiadają spoczniki i poręcze.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku na każdej kondygnacji znajduje się toaleta dostosowana do osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem e-mail:koordynator@dostepnosci.pl.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.

W budynku nie ma pętli indukcyjnej.

W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.